Budownictwo i architektura : Jak pierwszy projekt OMA w Szanghaju działa jako element łączący miasto

#donotsettle to internetowy projekt wideo stworzony przez Wahyu Pratomo i Kris Provoost o architekturze i sposobie postrzegania przez jej użytkowników.
Po opublikowaniu kilku filmów na Blogu w ciągu ostatnich dwóch lat, Pratomo i Provoost wprowadzają teraz ekskluzywną kolumnę,.
#donotsettle extra.
które będą towarzyszyć niektórym z ich filmów #donotsettle z dogłębną analizą tekstową budynków, które odwiedzają.
Po zatrzymaniu się w Doha, aby odwiedzić Muzeum Sztuki Islamu IM Pei i zajrzeć do domu MVRDV w Rotterdamie, przywiozą cię do Szanghaju na naszą trzecią kolumnę #donotsettle Extra.
W ubiegłym tygodniu odwiedziliśmy pierwszy projekt OMA w Szanghaju, centrum wystawowe Lujiazui, i mieliśmy zaszczyt, aby uzyskać jego podgląd, zanim zostanie udostępniony publicznie w ciągu najbliższych miesięcy.
Proszę oznaczyć razem! + 17 Dzięki uprzejmości OMA Łączenie miasta i rzeki Budynek znajduje się nad rzeką, ale jednocześnie przylega do krawędzi miasta.
Tworzy bufor pomiędzy dwoma elementami określającymi Szanghaj, miasto, które pęka w szwach po obu stronach rzeki.
Podobnie jak w wielu miastach, nad brzegiem rzeki tworzy delikatne miejsce, które wymaga szczególnej uwagi.
Na brzegach rzek, wypełnionych historią i dziedzictwem, architekci i miejscy planiści wyrzucają swoje koncepcje na otwartą przestrzeń, a Szanghaj niczym się nie różni.
Ze względu na silną chęć stworzenia ciągłej trajektorii rzeki po obu stronach rzeki, budowa dzieje się z prędkością.
Dzięki stałym odgłosom wiercenia w tle mogliśmy odwiedzić jeden z budynków najdalej posadowionych w jego konstrukcji.
Patrząc w lewo i prawo, rodzi się nasza ciekawość, jak ten budynek będzie pasował do dawnego obszaru rozwoju Stoczni Szanghajskiej.
To centrum wystawowe nie jest tylko budynkiem wzdłuż nabrzeża.
Wprowadza odwiedzających do miasta i prezentuje miasto gościom.
.
Wahyu Pratomo i Kris Provoost łączą przeszłość i teraźniejszość W miejscu, które kiedyś było dużą stocznią Szanghaju, projekt wykorzystuje duże łagodne nachylenie jako wytyczne dla jego projektu.
Przestrzenie zdarzeń są budowane na istniejącej rampie i wykorzystują jej charakterystyki do kształtowania budynku wokół niej: ze starym nachyleniem łączącym się z nowym nachyleniem opadającym w przeciwnym kierunku, projekt łączy przeszłość z teraźniejszością.
Dlatego, mimo że jest to nowy budynek, projekt ten wpisuje się i rozszerza portfolio ochrony OMA.
Dzięki uprzejmości OMA łączenie przestrzeni na imprezy Łącząc wnętrze z przestrzenią zewnętrzną, ten raczej niewielki projekt oferuje wiele możliwości w ciasnej kopercie.
Podobnie jak w przypadku wielu projektów OMA, wydaje się, że przestrzeń pomiędzy strukturami tworzy i podnosi budynek.
Wykorzystując nachylenie do podniesienia głównego obszaru zdarzeń, seria dodatkowych przestrzeni zdarzeń jest tworzona przez dołączone pole.
Poniżej, w sąsiedztwie i prowadzącej do tej głównej przestrzeni znajdują się przestrzenie, które przekształcają jedną szansę w serię możliwości: główna przestrzeń, poprzez podniesienie, stwarza szansę na przeoczenie rzeki; przestrzeń poniżej tworzy osłoniętą przestrzeń zewnętrzną; przestrzeń przylegająca do niego, na zboczu, może być wykorzystana jako kino plenerowe, wykorzystując jako ekran projekcyjny elewację głównego okna.
Przestrzeń prowadząca w górę do głównej przestrzeni tworzy audytorium.
Dzięki jednej interwencji architektonicznej stworzono serię przestrzeni, dzięki czemu przestrzeń pomiędzy nimi jest bardziej ekscytująca niż główny zaprojektowany obszar.
.
Wahyu Pratomo i Kris Provoost łączą branżę z usługami Budynek wyróżnia się – że zapewnia to ogromna konsola.
Ale moreso niż wspornik, szorstki wygląd budynku, w przeciwieństwie do lśniących i wypolerowanych elewacji wieżowców w tle, zaznacza to jako coś innego niż sąsiedzi.
Pokazanie ciężkiej konstrukcji, która sprawia, że wspornik tej wielkości jest możliwy, jest sprzeczne z tym, co robią drapacze chmur.
Ukrywając całą strukturę i kamuflując wszystkie urządzenia techniczne, wieżowiec prezentuje idealny obraz.
Ten budynek tego nie robi – wręcz przeciwnie.
Widoczne są klatki schodowe, windy i urządzenia mechaniczne.
Dopasowuje się to do poprzedniej funkcji wykresu.
Ciężki przemysł kiedyś rządził tym miejscem, zanim został wypchnięty przez przemysł usługowy.
Mężczyźni w garniturach wypchnęli mężczyzn w twardych kapeluszach.
W tym budynku utrzymywane jest trochę tego dziedzictwa.
Czy jest to sposób OMA na zachowanie dziedzictwa.
(Budynek będzie jednak w większości wykorzystywany przez ludzi w garniturach – czy to całkiem sprzeczne.) Dzięki uprzejmości OMA ConclusionAs z wieloma budynkami OMA, fabuła staje się jasna przy szczegółowej obserwacji i szczegółowej analizie projektu.
Jednym gestem tworzy się fabuła z podrozdziałami.
Powstają liczne przestrzenie zdarzeń, które przyniosą korzyści zarówno użytkownikom budynku, jak i mieszkańcom miasta.
Miejsce pokazuje duży potencjał, aby stać się ważnym miejscem w rozwoju rzeki.
I doceniamy szorstkość, styl, który jest becominem
[patrz też: koszt cynkowania, izolacja akustyczna stropu, koszty budowy domu ]

Powiązane tematy z artykułem: izolacja akustyczna stropu koszt cynkowania koszty budowy domu