Budownictwo i architektura : Propozycja wieży tajwańskiej / BNKR Arquitectura

Arquitectura rozpoczął tę propozycję od prostego, ale istotnego pytania: Jak stworzyć symboliczny symbol dla Taichung.
W swoich badaniach badano szeroki zakres odniesień pojęciowych, aby znaleźć ekspresję artystyczną spójną z tajwańską kulturą i społeczeństwem.
Ich głównym celem tego wielofunkcyjnego punktu orientacyjnego jest połączenie z miastem, nie w kategoriach estetycznych, ale w ideach zawłaszczenia i przynależności.
Więcej zdjęć i architektów.
opis po przerwie.
Oryginalny program projektu został podzielony na dwa główne elementy: Wieżę Tajwanu i Muzeum Miejskie w Taichung.
Oba programy mają tę samą ideę: poprawiają kulturę miejską mieszkańców Taichung i tworzą centrum wymiany nowych pomysłów na zieloną technologię, miejskie planowanie przestrzenne i kulturę w ogóle.
Nasza strategia osiągnięcia tych celów polega na wzmocnieniu kulturowego charakteru projektu poprzez włączenie kilku elementów programu, które skupią dużą liczbę osób i zwiększy liczbę odwiedzających nie tylko dlatego, że jest to nowa Ikona Taichung, ale dlatego, że jest to miejsce wszystko się zdarza.
Program wielofunkcyjny, ale związany z kulturą wewnątrz Wieży, odtworzy system miejski, ponieważ poszczególne skrzynie są warstwowane i super nakładane w zdekonstruowanej organizacji pionowej.
aerial 02 Jako punkt wyjścia do zaprojektowania wieży przeprowadziliśmy serię eksperymentów z wykorzystaniem TANGRAM, typowej chińskiej gry planszowej, która pozwoliła nam zdefiniować geometrię, która stała się podstawą naszej propozycji.
Uzyskaną geometrią naszych badań jest objętość o przekrojach trójkątnych podobnych do naturalnych formacji różnych minerałów, takich jak kwarc i ametyst.
Przypomniało nam to gigantyczne formacje kryształów jaskini Naica na północy Meksyku, jaskinię połączoną z kopalnią Naica, znajdującą się 300 metrów pod powierzchnią.
Próbując połączyć te dwie kulturowe rewelacje, puzzle TANGRAM i jaskinie Naica, przyjęliśmy strategię materializowania mineralnych właściwości geometrii wieży i pozwoliliśmy, aby ta abstrakcja miała wpływ na propozycję.
Wieża Tajwanu jako gigantyczny kwarc w środku miasta.
aerial 03 Zgodnie z tą logiką chcieliśmy, aby ten kulturowy krzyż krzyżował się o krok dalej, akcentując materialną jakość minerałów.
Kompozycja wewnętrznego programu wieży przypomina te naturalne formacje.
Zewnętrzna struktura strukturalna chroni i wspiera przestrzeń wewnętrzną.
Organizacja wewnętrznego programu została zdekonstruowana z zamiarem stworzenia serii wydłużonych pudełek nałożonych jeden na drugim, aby przypominały wnętrze jaskini Naica.
Dzięki uprzejmości BNKR Arquitectura Forma, struktura, materialność i funkcjonalność wieży są bezpośrednim wynikiem procesu ewolucji, który łączy nasze podstawowe pojęcia: abstrakcja puzzle TANGRAM jako reprezentatywnego elementu chińskiej kultury i jaskini Naica w Meksyku jako wyjątkowa manifestacja w świecie.
Ta kulturalna krzyżówka nadaje naszej wierze niespotykany, charakterystyczny i szczególny charakter.
dostęp do placów 01 Architekci: BNKR Arquitectura Lokalizacja: Taichung City, Tajwan Partnerzy: Esteban Suárez (Partner Założyciel), Sebastián Suárez Kierownik Projektu: Emelio Barjau Zespół Projektu: Adrian Aguilar, Emelio Barjau, Bernardo Bieri, Francisco Cruz, Laura Fontaine, Mitl Gaxiola, Marcel Ibarrola, Diego Jasso, Alan Matiella, Angel Rivero, Jaime Sol Powierzchnia: 22 000 m2 Status: Konkurs 2011
[patrz też: podesty magazynowe, obróbka strumieniowo ścierna, designerskie wieszaki ]

Powiązane tematy z artykułem: designerskie wieszaki obróbka strumieniowo ścierna podesty magazynowe